نحوه انجام تغییرات در شرکت

 

در این مقاله به نحوه انجام تغییرات در شرکت می پردازیم. متقاضیان زمانیکه که شرکت خود را به ثبت رساندند می توانند تغییراتی بر روی آن انجام دهند که این تغییرات می تواند شامل موارد زیر باشد.
-افزایش سرمایه شرکت یا کاهش سرمایه شرکت
-تغییر نام شرکا
-تغییر موضوع شرکت
-تبدیل سهام شرکت به با نام و بی نام
-انتخاب یا تمدید بازرس شرکت
-تغییر حق امضا
-تغییر آدرس شرکت
-تعیین سمت هیئت مدیره
-ورود و یا خروج شریک یا شرکا
-تغییر مواد اساسنامه شرکت و انحلال شرکت

اگر قصد هر یک از تغییرات را داشته باشید باید بصورت قانونی اقدام نمایید ، بنابراین اگر نمی دانید تغییرات شرکت به چند حالت تنظیم می شود توصیه می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

 

تغییرات در شرکت

نحوه تغییرات در شرکت

 

بطور کلی این تغییرات را می توان به سه حالت تنظیم نمود که این سه حالت عبارتند از:

-هیئت مدیره
-مجمع عمومی عادی
-مجمع عمومی فوق العاده

 

۱- هیئت مدیره

با توجه به قانون کسانی که سهام برای شرکت ارائه می دهند را هیئت مدیره گویند. رئیس هیئت مدیره از طریق سهامداران با تصمیم و رضایت خودشان حداقل به مدت دوسال انتخاب می شود. هیئت مدیره وظیفه دارد که یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس انتخاب کند.

 

وظایف هیئت مدیره به شرح زیر است:

-هیئت مدیره وظیفه دارد که هر ۶ ماه یکبار میزان دارایی و قروض شرکت را به بازرسان شرکت تحویل دهد.
-مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره نمی توانند بدون اجازه هیئت مدیره در معاملات شرکت دخالت نمایند. اگر معاملات بدون اجازه هیئت مدیره انجام گیرد می توان این معاملات را باطل نمود.
-بعد از انتخاب شدن هیئت مدیره، مدیر باید سمت خود را قبول کند.
-مدیر عامل و مدیران نمی توانند معاملات را انجام دهند زیرا اگر دچار خسارت شوند باید خودشان این خسارت را پرداخت نمایند.
-فقط موسسات اعتباری و بانک ها می توانند معاملات انجام دهند و اعضاء دیگر حق این کار را نخواهند داشت.

 

۲- مجمع عمومی عادی

از لحاظ کاربرد ، مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع عمومی دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است ، که این مجمع عمومی طبق اساسنامه سالیانه یکبار تشکیل می شود و زمان برگزاری آن حتما باید در اساسنامه به دلیل حضور یافتن سهامداران قید شود.
در واقع منظور از مجمع عمومی عادی شرکت این می باشد که تصمیمات کلی که توسط مدیران گرفته می شود و روش انجام امور به اطلاع و تصویب شرکا رسد.
باید مجمع عمومی عادی تشکیل شود و در این مجمع سهامداران فرصت این را به دست می آورند تا نظرات خود را اعلام کنند.

 

وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر است:

-انتخاب هیئت مدیره یکی از وظایف مهم مجمع عمومی عادی می باشد

-با توجه به اساسنامه به همان تعداد باید از طرف مجمع عمومی بازرس انتخاب شود که وظیفه ی این بازرسان نظارت به عملیات هیئت مدیره بوده و وسیله ای برای انتقال اطلاعات به صاحبان سهام خواهد بود.
-هر شرکتی موظف است که بداند سالیانه میزان سود و زیان آن چقدر است بنابراین بطور دقیق این اطلاعات را هیئت مدیره ارائه می دهد که تصویب ترازنامه بر عهده مجمع عمومی خواهد بود.
-تقسیم منافع بطور مساوی بر عهده مجمع عمومی می باشد.
-قبول و یا رد پیشنهادهایی که توسط هیئت مدیره، بازرسان و یا یکی از سهامداران ارائه می شود.
-تعیین کردن روزنامه کثیرالانتشار که کلیه ی اطلاعیه شرکت ها و آگهی ها تا سال آتی که مجمع عمومی تشکیل می شود.

 

۳- مجمع عمومی فوق العاده

هنگام تشکیل مجمع عمومی فوق العاده باید دارندگان بیش از نصف سهامی که دارای حق رای می باشند در جلسه حاضر شوند و بیشتر در این جلسه به موضوعاتی همچون کاهش و افزایش سرمایه شرکت، تغییرات در اساسنامه و انحلال شرکت می پردازند زمانی با این تغییرات موافقت خواهد شد که اکثریت دو سوم آراء نظری یکسان داشته باشند.

 

وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر است:

-وارد شدن شریک و یا شرکا جدید به شرکت
-تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره.
-انحلال شرکت
-افزایش و کاهش سرمایه شرکت
-تعیین بازرسان و تغییر در تعداد مدیران و میزان خدمت آن ها
-ایجاد سهام ممتازه
-موافقت با صدور اوراق قرضه

 

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از:

-کپی و اصل مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی کلیه ی شرکای جدید.
-اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند.
-ارائه کپی اساسنامه شرکت
-ارائه اسامی شرکا با میزان سهامشان
-ارائه کپی روزنامه رسمی با توجه به آخرین تغییرات هیئت مدیره و شرکت

 

 

ثبت  نارین آماده ارائه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند و رتبه بندی شرکت ها به شما می باشد.
۰۲۱۸۸۲۳۱۰۰۲
۰۸۶۳۲۲۱۶۶۶۰